Kada se odlučiti na operaciju katarakte?


O vremenu kada treba uraditi operaciju katarakte (sive mrene ) odlučuje pacijent, a ne doktor. Naravno, da pacijent traži savjet oftalmologa, ali je konačna odluka na pacijentu.

Davno je prošlo vrijeme kada se čekalo da katarakta “sazri” i da pacijent ne vidi brojati prste pred okom, pa da se operiše katarakta. Iako ima dosta vremena za čekanje, ovu fazu , kada je vid jako umanjen, ne treba čekati, samim tim što čekanjem otvrdne jezgro u leći oka, pa je teže uraditi operaciju ultrazvulom, a ponekad i nemoguće. Tada se radi druga metoda, kod koje se mora praviti mnogo veći rez nego kod operacije fakoemulzifikacijom (ultrazvukom), te su i komplikacije češće, a vidni rezultati slabiji. Kada vidna ostrina oka padne ispod 0,50 (50%), treba razmisljati o operaciji.

Pacijent obično ima jako puno vremena da odgađa odluku o operaciji. Međutim u nekom trenutku siva mrena dođe do tog stepena razvoja kada ometa svakodnevne životne aktivnosti. Kod postavljanja odluke o operaciji pacijentu mogu pomoći sljedeće opaske, koje će iznijeti svome doktoru.

- Moj vid mi stvara problem

- Promjena naočala mi ne pomaže više

- Teško prepoznajem lica

- Pri vožnji ne vidim saobraćajne znake

- Kada vozim jako mi smeta sunce i farovi automobila, jer me zablješćuju i zasljepljuju

- Ne vidim registarske tablice automobila ispred sebe, na rastojanju manjem od 20 metara ( 5 dužina automobila)

- Ne vidim dovoljno da radim stvari koje volim, da čitam, gledam TV, izlazim s prijateljima

- Imam probleme sa vidom na svom poslu, smeta mi raditi

- Bojim se da ću zbog slabijeg vida udariti u nešto, ili upasti negdje

- Moja nezavisnost je ugrožena, a volim da ne ovisim ni o kom

- Imam i druge speciične probleme o kojima bih htio prodiskutovati

Da još jednom ponovim, znači da ovisno o aktivnostima I poslu koji radi, svaki je pacijent poseban, I na osnovu toga, on sam donosi odluku o vremenu operacije

Nema komentara:

Objavi komentar